Suami Kedekut Ini Mahu Dikebumikan dengan Semua Wangnya Tanpa Tinggalkan Sesen Pun Untuk Isterinya- Tindakan Isterinya Untuk Balas Dendam Ini Sungguh Bijak!!!

Hikayat Dunia

Ia boleh menjadi sangat menjengkelkan untuk mempunyai pasangan hidup yang sangat kedekut dan suka berkira. Sememangnya, orang bebas membelanjakan wang mereka dengan mereka mahu, tetapi ada perkara-perkara yang sedikit berbeza apabila anda berada dalam hubungan.

Dalam keadaan itu, anda perlu berkompromi dan menyesuaikan diri dengan satu sama lain. Seperti kisah epik di bawah ini.

Saya tidak pasti sama ada cerita ini benar atau tidak. Ia mungkin benar-benar fiksyen, tetapi saya fikir ia adalah kelakar dan saya mengagumi cara bijak balu ini!

Ada seorang lelaki yang telah bekerja sepanjang hidupnya dan telah menyimpan semua wangnya.

Beliau adalah seorang yang sangat kedekut apabila ia datang kepada wangnya. Dia suka wang lebih daripada apa sahaja.

Suatu hari, lelaki itu jatuh sakit. Dia diberitahu oleh para doktor bahawa dia tidak mempunyai masa untuk hidup.

Selepas mengetahui, perkara pertama yang diberitahu kepada isterinya adalah, “Sekarang dengarkan, apabila saya mati, saya ingin anda mengambil semua wang saya dan meletakkannya di dalam peti keselamatan bersama saya. Kerana saya mahu mengambil semua wang saya ke akhirat. ”

“Saya berjanji,” kata isterinya, yang kini akan menghadapi kehidupan yang sangat miskin sebagai balu.

“Adakah awak gila?!”

Tidak lama kemudian, suami meninggal dunia. Pengebumian berlaku di gereja tempatan mereka.

Mayat suami dimasukkan di dalam keranda, isterinya duduk di sebelah memakai baju hitam di sebelah sahabatnya. Apabila mereka selesai upacara, sebelum para pengusaha bersiap untuk menutup peti mati, isteri itu berkata, “Tunggu sebentar!”

Dia mempunyai kotak kasut dengannya, dia datang dengan kotak itu dan meletakkannya di dalam peti mati. Kemudian para pengurus keranda mengunci peti mati itu dan menurunkannya ke liang lahad

Rakannya berkata, “Apa dalam kotak kasut itu?”

Janda menjawab, “Dia mahu dikebumikan dengan semua wangnya, jadi saya letakkan di sana.”

“Adakah awak gila?! Anda biarkan si kedekut ini dikebumikan dengan dengan semua wangnya? ”

Dia berkata, “Ya, saya berjanji. Saya seorang Kristian yang baik, saya tidak boleh berbohong. Saya berjanji kepadanya bahawa saya akan meletakkan wang itu di dalam keranda itu dengannya. ”

“Tetapi dia benar2 kaya-raya, bagaimana semuanya duit tersebut muat masuk ke dalam kotak kasut?”

“Nah, itulah masalahnya ,” kata isteri itu. “Jadi saya kumpulkan semua wangnya yang ada, masukkan semua wangnya ke akaun saya dan saya tulis cek untuk arwah suami saya….”

Cerita Menarik Seterusnya,
WOW!!! PENGALAMAN PERTAMA 3 ROUND DENGAN MAK CIK HAJJAH!

Aku nak kongsi satu pengalaman dengan seorang Mak Cik Hajjah yang sumpah tak boleh dilupakan seumur hidup!

Memang tak sangka langsung dapat main dengan seorang makcik bergelar Hajjah. Mak Cik Hajjah ni sebenarnya isteri kepada salah seorang jiran satu tempat tinggal denganku.

Walaupun isteri kepada kawan, tetapi nama betul makcik ni memang aku tak tahu. Aku biasanya hanya memanggil beliau dengan panggilan Hajjah saja sama seperti panggilan yang digunakan oleh jiran-jiran lain.

Maklumlah Mak Cik Hajjah ni dah 2 kali pergi ke Mekah, bekerja pula guru mengaji Al-Qur’an di tempat tinggal kami. Memang layaklah dia dipanggil Hajjah berbanding nama sebenarnya.

Mak Cik Hajjah ni orangnya cantik, sederhana, tak berapa tinggi tak berapa rendah. Umurnya pula dalam lingkungan 50an, tapi kalau korang tengok memang tak percaya umurnya dah 50 sebab Mak Cik Hajjah ni aku fikir memang kuat makan jamu atau pun memang terer awet muda.

Kalau tak kenapa dia ni masih lagi cantik, berkulit halus dan putih serta masih cergas dan aktif.

Lagipun, badannya yang sering dibalut dengan baju kurung dan tudung labuh, tidaklah nampak gemuk dan layu macam mak cik lain.

Cerita aku dan Mak Cik Hajjah ni main berlaku kat sebuah dewan yang tak jauh dari tempat tinggal kami.

Malam tu sebenarnya wifeku tak ada jadi terpaksalah aku bersendiri. Nak dijadikan cerita, malam tu juga Mak Cik Hajjah tu pun tak berpartner sebab suaminya dah berpartner dengan orang lain.

Melihat Mak Cik Hajjah yang malam tu cantik memakai track suit dan t-shirt dengan tudung yang tak berapa labuh, hanya duduk menunggu suaminya, jadi daripada aku sendiri-sendiri, aku cuba ler ajak Mak Cik Hajjah tu main ngan aku. Lagipun ada tempat tak ada orang untuk kami main.

Mula-mula Mak Cik Hajjah tu menolak, katanya dia tak berapa pandai. Bila aku kata aku pun bukan pandai sangat, tak sangka pulak dia setuju.

Jadi mulalah kami main berdua. Walaupun Mak Cik Hajjah ni sudah berusia tapi yang membuat aku terkejut giler bila dia menunjukkan aksi yang benar-benar hebat.

Lelah aku mengikut rentak permainannya, sampai berpeluh-peluh walau keadaan dalam dewan masa tu agak dingin.

Agak lama kami berdua main hingga mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk sampai ke kemuncaknya.

Memang Mak Cik Hajjah ni cergas dan hebat. Banyak juga skil-skil main yang dia tahu. Sampai 3 round kami main.

Round pertama aku bermandi peluh. Memang lenjun habis aku dikerjakan Mak Cik Hajjah. Aku bagi dia ambil, dia bagi aku ambil.

Round kedua, Mak Cik Hajjah pula lelah aku kerjakan. Mandi peluh juga dia menyambut pemberian aku.

Begitu juga round ketiga, hingga akhirnya Mak Cik Hajjah tewas juga dengan permainanku.

Bila selesai main, Mak Cik Hajjah dah puas menelan air dan aku pun lega meneguk air, dalam keadaan tubuh yang masih lenjun oleh peluh, kami duduk melepaskan penat lelah.

Dengan nafas yang masih sedikit termengah-mengah, kami berbual dan bercerita. Ini antara perbualan kami berdua..

Mak Cik Hajjah: Wah! Hebat engkau ni ya, penat mak cik engkau kerjakan.

Aku: Mak cik pun sama. Berpeluh-peluh saya.

Mak Cik Hajjah: Biasa makcik main 2 round je. Dengan engkau sampai 3 round. Seronok pulak.

Aku: Ye ke? Mak cik nak main lagi?

Mak Cik Hajjah: Tak larat dah mak cik malam ni. Malam esok kita main lagi.

Aku: Ye lah cik, senang-senang kita main lagi. Best main dengan mak cik ni, macam..

Mak Cik Hajjah: Macam apa tu? (belum habis cakap mak cik dah menyampuk).

Aku: Kita main tadi tu kan cik, lebih kurang macam Chong Wei main sama Lin Dan cik.

Mak Cik Hajjah: Chong wei sama Lin Dan?

Aku: Ala masa diorang main kat London baru-baru ni.

Mak Cik Hajjah: Ooo… yang itu. Ada makcik tengok tapi lupa pulak mak cik kejohanan apa tu..

Aku: Kejohanan badminton dunia cik. Kan 3 round juga diaorang main. Sama cam kita main tadi, 3 round.

Selepas seketika berbual-bual dan peluh di tubuhku dah agak kering, aku pun meminta diri untuk pulang dulu.

Sementara Mak Cik Hajjah masih menunggu suaminya yang masih lagi bermain di round ke 3 (set penentuan) dengan partnernya.

Dalam perjalanan pulang, aku berkira-kira dalam hati untuk membeli raket baru. Seronok pula rasanya dapat partner bermain yang ‘boleh lawan’ macam Mak Cik Hajjah.

Sumber artikel : celupar